ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

از شایعه تا واقعیت| ماجرای سکونت اتباع خارجی در حاشیه شهر اصفهان چه بود؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان با اشاره به اخبار منتشر شده از نحوه سکونت برخی اتباع در حاشیه شهر اصفهان گفت: بنده شخصا از این محل بازدید کردم و این مطلب که گفته شده افرادی در گاوداری یا اصطبل زندگی می‌کنند، صحت ندارد.

 

به  نقل از فارس، در روزهای گذشته خبری مبنی بر سکونت اتباع خارجی در اصطبل و گاوداری در حاشیه شهر اصفهان منتشر شد که بیش از ۱۵ خانوار در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند که باید ماهانه ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان اجاره دهند؛ خبرنگار فارس موضوع خبر را از مهدی نادری مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان جویا شد.

مهدی نادری مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان اظهار کرد: بنده شخصاً از این محل بازدید کردم و این مطلب که گفته شده افرادی در گاوداری یا اصطبل زندگی می‌کنند، صحت ندارد.

وی گفت: این مکان، محل انبارهای کوره‌های آجرپزی و بلااستفاده بوده است؛ این اتباع نیز تقریبا ۲ ماه پیش وارد کشور و حدود ۴۰ روز پیش هم وارد استان اصفهان شدند؛ به این محل رفتند و خانواده‌های خود را در آنجا مستقر کرده‌اند و در حال حاضر هم کارگر مزارع اطراف همان ساختمان هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان با بیان اینکه این اتباع در طرح شناسایی جدید هم شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این افراد برای سکونت در این محل‌ها نه مبلغی به عنوان رهن پرداخت کردند نه به عنوان اجاره چیزی پرداخت می‌کنند؛ تقریبا ۴ خانوار هستند که در حال ساماندهی این خانواده‌ها هستیم.

نادری اذعان کرد: یک طرح شناسایی و ساماندهی اتباع جدید‌الورود داریم که از سال گذشته وارد کشور شدند و هیچ مجوزی هم نداشتند؛ این طرح کشوری است که بر اساس دستور وزیر کشور از ۲۱ فروردین ماه شروع شد و تا ۱۰ تیرماه هم ادامه داشت.

وی بیان کرد: گام بعدی این طرح ساماندهی است و دیروز معاون وزیر هم تأکید کرد هر کسی که شناسایی نشده و در طرح شرکت نکرده است بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور باید کشور را ترک کنند.

همچنین محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان نیز در ارتباط با این خبر گفت: مکان ذکر شده در خبر اصطبل و گاوداری عنوان شده که با واقعیت منطبق نیست و همانگونه که از تصاویر منتشر شده نیز گویا است این مکان صرفا اتاقک‌های کارگری و نگهبانی مورد استفاده برای کارگران کوره‌های آجرپزی در گذشته بوده است

وی تصریح کرد: این اتاقک‌ها به علت گذشت زمان و جمع‌آوری کوره‌ها و تبدیل آن به زمین‌های کشاورزی، با انجام برخی تعمیرات جزئی مورد استفاده و سکونت موقت تعدادی خانواده اتباع خارجی (افاغنه) به طور رایگان قرار گرفته که بیشتر ساکنان این محل نیز در زمین‌های کشاورزی اطراف مشغول به کارگری هستند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه